AR is de lijm tussen online en offline retail

Winkelketens strugglen al jaren met de overgang naar online winkelen. Hun beleid wordt nu vaak in twee kampen verdeeld; het online kamp en het offline kamp. Dit zorgt er voor dat een winkelier vaak volledig overstapt naar online. Veel mensen verliezen hierdoor hun baan en veel winkeliers verliezen hun fysieke gezicht. Een combinatie tussen beide werelden zou optimaal zijn voor de toekomst. Mensen kopen namelijk sneller bij mensen maar vinden online weer veel fijner. AR kan hier de “lijm” zijn tussen de 2 kanten.

Visual commerce

Dit blijkt veelal uit een onderzoek wat is uitgevoerd door visual commerce. Dit onderzoek ging veelal over de term “the shopping of tomorrow”. Hoe kan men dan visual commerce het beste inzetten? Dat is een vraag waar enige nuance bij gevraagd wordt. Visual commerce ontstaat nog maar net en er zijn nog veel onzekerheden op dit gebied.

Zintuigelijk (AR) werkt beter dan tekst

Alhoewel tekst ook erg effectief kan zijn blijkt uit uitvoerig onderzoek dat beeldimpressies (waaronder dus AR en VR) 60.000 keer sneller worden opgenomen door het brein dan tekst impressies. Het is dan ook zaak voor online retailers om over te stappen naar phygital retailing. Dit is een combinatie van fysieke retail en online retail. AR (en eventueel VR) kunnen hier aanzienlijk aan bijdragen.

Visuele betrokkenheid creëer je met AR

Het aantrekkelijker maken van online content kent vele creatieve en interactieve methodes. Mensen kunnen zelfs een beeld geven aan de algehele beleving door te worden geïmplementeerd in een Augmented Reality omgeving. Hierdoor blijft het fysieke imago en de klantenbeleving vergelijkbaar. Online kan dus in de toekomst (experts verwachten binnen 5 jaar) de fysieke winkels helemaal weg concurreren. Door phygital retailing toe te passen ben je voorbereid op de toekomst. Vele bedrijven denken tijdens de corona crisis hier ook uitvoerig over na. Hoe gaan we de digitaliseren goed oppakken?

Past AR bij alles?

Dit is een vraag die ondernemers zichzelf vaak stellen. Het korte antwoord hierop is; Nee. Niet elke onderneming heeft baat bij VR of AR. Dit wil echter niet zeggen dat VR en AR maar voor een selecte groep is. 90% van de ondernemingen kan VR of AR gebruiken voor hun bedrijfsvoering. Phygital retailing wordt echter wel een stuk moeilijker. Niet ieder product is namelijk even geschikt voor deze methode. Hier dient dus goed naar gekeken te worden!

Interesse?

Heeft u naderhand van dit artikel interesse gekregen in een eigen VR/AR implementatie dan kunt u ons altijd een berichtje sturen via: https://vr-producties.nl/contact/. Dan nemen wij contact met u op over de uitvoering van een op maat gemaakt product.