Corpus VR Fysio-, Ergo- en Neurotherapie in Virtual Reality

corpus_VR
inMotion VR houdt zich bezig met het "Gamifyen" van therapie. inMotion VR Finalist Innovation of the Year Award in Neuro Rehab Het betekent kortgezegd dat het bedrijf zoveel mogelijk probeert om de elementen: lol en spel in situaties te brengen waar sprake is van therapie. Het idee hierachter is dat door het toevoegen van spelelementen het genezingsproces sneller verloopt. Het bedrijf zet met Corpus VR een uniek platform neer waarin Virtual Reality een centrale rol inneemt voor  fysiotherapeuten, neurologen en hun patiënten. Via een tablet kan de therapeut alles zien wat de patiënt ziet en tevens de oefeningen selecteren en instellen. Via de (mobiele) VR headset krijgt de patiënt de oefeningen geprojecteerd en wordt door de games, die als kinematische basis de traditionele behandeloefeningen gebruikt, aangezet tot bewegen. Tussentijds ziet de patiënt zijn voortuitgang. Een unieke combinatie waarmee fun wordt toegevoegd aan de anders veelal saaie en moeizame oefeningen. Het voegt daarbovenop een extra data laag toe voor de therapeut. Die kan zo tijdens de behandeling de patiënt perfect begeleiden en het revalidatie proces makkelijker sturen. Bijkomend voordeel van deze extra laag data is het feit dat het de administratieve rompslomp voor de therapeut verlicht. Dit doordat de data uit een oefensessie via een export aan een EPD (electronisch patienten dosier) gekoppeld kan worden.   Door extra sensor systemen, zoals bijvoorbeeld een Manus VR glove of eSense biofeedback sensoren, toe te voegen, kunnen de games en het platform helemaal gepersonaliseerd worden voor elk revalidatie doel. En dat maakt het uniek en direct toepasbaar bij zowel fysio-, ergo- als neurotherapie. Corpus VR was finalist in de categorie Innovation of the Year bij de Neuro en Growth Expo in London, juni 2016. Dat toont mede de potentie aan die dit platform heeft binnen de gezondheids markt. Voor meer informatie verwijzen we je graag naar de website