De verschillende sectoren voor Augmented Reality

Augmented reality trekt al veel aandacht in de entertainmentindustrie. Spellen als Pokemon Go trekken veel aandacht internationaal. Echter, wat veel mensen niet weten is dat de toekomst van AR veel groter is dan alleen de entertainmentindustrie.

De huidige markt van AR

De populariteit van AR neemt snel toe, niet alleen voor consumenten, maar ook voor veel bedrijven. Neem een voorbeeld aan IKEA. In de IKEA-app is het mogelijk om, doormiddel van AR objecten toe te voegen aan het interieur. Als je een mooie lamp hebt gezien kan je deze plaatsen in het interieur en kan je kijken of deze inderdaad mooi staat in huis.

AR in de medische wereld

AR wordt zelfs al gebruikt in de medische wereld. Zo is er bijvoorbeeld een app wat de loop van spieren laat zien als er op een bepaald lichaamsdeel gericht wordt. Dit is handig voor fysiotherapeuten, maar ook voor dokters die patiënten moeten opereren. Er wordt jaarlijks voor 5 miljard euro geïnvesteerd in AR technologie voor de zorg.

AR in huis

Ook in het huishouden kan AR nuttig zijn. Vooral voor slechtziende of blinde mensen is het belang groot van AR voor het huishouden. Wanneer zij iets kwijt zijn kunnen ze het object intoetsen in de app en deze app leidt hen dan naar het object toe in het huis.

AR in de reisindustrie

Ook vliegtuigen maken gebruik van AR. Zij laten onder andere aan klanten zien doormiddel van AR wat voor stoelen zij aangeboden krijgen.

AR voor scholen

AR wordt ook toegepast op scholen. Zo heeft Google een speciaal programma ontworpen, waardoor de maan goed gedetailleerd te zien is in een klaslokaal. Dit is een voorbeeld van vele programma’s die te doen zijn met AR in verschillende klaslokalen over de hele wereld.