Een event organiseren vereist veel voorbereiding en tegenwoordig moet er ook rekening gehouden worden met het aantal mensen en de 1,5 meter samenleving. Veel festivals, beurzen en andere events gaan momenteel niet door wegens de huidige situatie en de politie roept al jaren op om minder events te organiseren. VR events zijn hiervoor de oplossing. Laat de klant desondanks genieten van een levensechte ervaring door middel van de nieuwste VR techniek. Hierdoor kan men als evenementenbureaus het aantal nee-verkopen en teleurgestelde klanten verminderen en oplossingen bieden in deze onzekere tijd voor de evenementenbranche. De klant kan namelijk toch aanwezig zijn of genieten van een speciaal afgestemde show.
VR Festival vanaf de bank
In de coronasamenleving is het enorm lastig om een festival te organiseren wat nog enigszins opleeft tegen de verwachting. Men moet zorgen dat er 1.5 meter afstand gehouden moet worden en er mag niet meegezongen worden. Als men echter thuis vanaf de luie stoel in virtual reality een festival bijwoont kan er meegezongen worden en gefeest worden zoals men zelf wilt. VR festivals zijn erg upcoming en steeds meer festivals kiezen voor een VR stage. Introfestivals van hogescholen en koningsdag worden bijvoorbeeld dit jaar al met VR samengesteld. De hogescholen en MBO scholen van den Bosch en Breda hebben de handen ineen geslagen om met een VR experience de scholieren toch nog een spetterend introfestival te geven.
VR spreker en of MC
Altijd al die ene gastspreker, presentator of MC willen boeken maar hij zat al volgeboekt of kon echt niet op de desbetreffende dag, dat is tegenwoordig geen probleem meer! Met de VR spreker kan er door middel van het gebruik van een VR bril een interactieve en interessante beleving worden toegevoegd aan een kleine stage. Hierdoor kan zelfs de kleinste kamer interessant worden gemaakt voor de bezoekers.
Branding verbetering
Virtual reality (VR) is niet enkel handig voor het aantrekken en pleasen van klanten het kan ook een stukje branding meegeven. Je verhaal kan visueel heel sterk worden gemaakt door middel van toepassing van VR. Mensen ervaren namelijk een betere merkervaring. VR wordt vaak geassocieerd met complexe en dure technologie en als een bedrijf/event hier dan gebruik van maakt maakt dat grote indruk bij de klant. De algemene beleving van het VR festival zorgt ervoor dat mensen een breder beeld krijgen bij het merk wat resulteert in een betere branding.
VR op de beurs
VR zorgt ervoor dat mensen een realistisch beeld krijgen van de producten die u laat zien of boodschap die u wilt vertellen. VR wordt momenteel veel gebruikt op autobeurzen om de klant zonder het milieu te vervuilen te kunnen laten “proefrijden” in de auto. Hierdoor kan u ook al uw upcoming producten laten zien voordat het fysiek aanwezig hoeft te zijn. De klant kan hierdoor een beter beeld krijgen van uw merk en de daadwerkelijke uitvoer hiervan.
Interesse?
Mocht er naar aanleiding van dit artikel interesse zijn naar een VR event is het mogelijk om ons te benaderen via:
https://vr-producties.nl/contact/. Dan gaan wij samen met u in gesprek om een volledig op maat gemaakte VR experience te creëren.