Infographic: consument gevoelig voor gebruik VR

greenlight_featured
Bedrijven die al actief zijn op het gebied van VR hebben wellicht nog niet heel veel zekerheid over het feit of het de investering waard is. Nieuwe onderzoek suggereert echter dat het wel degelijk de moeite loont, dit zowel op het gebied van merkbekendheid als positieve impact op de omzet. Greenlight VR onthulde recent de resultaten van een een enquete waaraan 1300 mensen meewerkten. Hieruit komt een positief beeld naar voren ten aanzien van merken/bedrijven die zich in VR begeven. 71% van de respondenten geeft aan dat ze merken die VR gebruiken zien als "vooruitstrevend" en "modern". Nog beter nieuws is het feit dat maar liefst 53% van de respondenten aangeeft dat ze eerder een aankoop zouden doen bij een merk/bedrijf wat VR gebruikt dan wanneer de techniek niet gebruikt wordt. "We zien specifieke activiteiten in VR die een unieke emotionele footprint hebben, dit levert fascinerende inzichten op voor merken/bedrijven die nadenken over de eventuele inzet van de techniek" aldus Steve Marshall, hoofd research en consultancy bij Greenlight. Een voorbeeld hiervan is het bekijken van een live uitgezonden VR evenement, dit levert hoge waarderingen op in termen van positieve emoties zoals "blij" en "energiek". Zelfs degenen die nog nooit VR hebben geprobeerd zijn positief, 91% verklaart een positief gevoel over te houden aan het kijken van een informatievideo over VR. Onder de groep die het nog nooit van VR gehoord hebben is, na de video, 65% geinteresseerd, 32% verbaasd over de mogelijkheden en 58% "sprakeloos". greenlightvr