Omroepen duiken in de wereld van VR

Veel bedrijven duiken tegenwoordig in de wonderlijke wereld van VR. Nu gaan de tv-omroepen het ook inzetten voor hun beleid. Verscheidende omroepen hebben het in de laatste 4 jaar gepoogd. VR heeft echter de laatste 2 jaar een enorme inhaalslag gemaakt op het gebied van kwaliteit. De omroepen die aan het begin een poging hebben gewaagd kunnen dus weer aan de slag!

VPRO VR Medialab

De VPRO heeft aan het begin van de opkomst van VR ingezet op een grote VR aanpak. Zo hebben ze verschillende VR 360 graden films gemaakt. Deze films zijn echter nooit het succes geworden waar VPRO op hoopte. Echter heeft een van de films ondertussen wel 47 duizend weergaven op YouTube. Tijden zijn echter veranderd en VR/YouTube is veel populairder als in 2016. De VPRO kan dus weer gaan inzetten op de implementatie van VR. VR is de laatste jaren namelijk veel toegankelijker geworden voor de consument.

Talpa en VR geen gelukkig huwelijk

Talpa is een van de weinige omroepen die vrijwel niets met VR doet. Ze hebben een poging gewaagd met een VR-app voor het kijkcijferkanon Dance Dance Dance. Echter heeft dit niet voldoende voet aan de grond gekregen. De app was onder fanatieke kijkers een succes. De VR film was namelijk iets waar ze graag naar keken. Na het eerste seizoen is de implementatie alleen niet geüpdatet. Kijkers waren hier ontevreden mee. Gemiste kans voor Talpa dus!

Omroep Brabant zoekt met VR de toenadering tot de boeren

Het laatste jaar kan als een “rampjaar” omschreven worden voor vele ondernemers, de boeren zijn echter niet alleen door de corona getroffen. De boeren hebben veel last gehad van verschoven deadlines, milieuvergunningen en nieuwe stikstofregels. Al met al een enorm turbulent jaar. Omroep Brabant wou de boeren een hart onder de riem steken en heeft een VR film gemaakt met Frank Lammers (bekend van de Jumbo reclame en de Netflix serie Undercover). De boeren konden dit met hun telefoon bekijken en kreeg een gratis cardboard toegestuurd. VR kan bijdragen aan het bereiken van je doelgroep en dit is Omroep Brabant zeker gelukt!

Interesse?

Heeft u naderhand van dit artikel interesse gekregen in een eigen VR/AR implementatie of een VR film? Dan kunt u ons altijd een berichtje sturen via: https://vr-producties.nl/contact/ en dan nemen wij contact met u op over de uitvoering van een op maat gemaakt product.