Marketing is een belangrijke factor in vrijwel ieder bedrijf. Traditionele marketing tools blijven nog steeds erg efficiënt. Echter kan tegenwoordig er een nieuwe tool bij worden gerekend, namelijk VR Marketing. VR marketing klinkt erg niche maar in de laatste jaren wordt het steeds meer gebruikt door bedrijven in binnen-en buitenland. Wij zullen in dit artikel uitleggen wat VR marketing voor uw bedrijf kan betekenen en wat de mogelijke interpretaties hiervan zijn.
Wat is VR marketing eigenlijk?
Kort gezegd is VR marketing, marketing maar dan met virtual reality. Dit is natuurlijk wel erg kort door de bocht. VR marketing bestaat veelal uit video’s (vaak 360 graden), een animatie van bijvoorbeeld uw mascotte of uw propositie uitgebeeld en een interactieve presentatie. Bij alle versies worden uw prospects/klanten nauwer en interactiever benaderd als bij de traditionele uitvoering van deze marketing acties.
Hoezo VR marketing?
De toegevoegde die VR marketing heeft is niet bij iedereen bekend. VR marketing word volgens onderzoek beter bekeken als normale marketingactiviteiten. Hoe dat komt? Tijdens de aanraking met de marketing draag de consument een bril. Hierdoor kan men niet afgeleid worden en speel alles zich daadwerkelijk voor de ogen van de consument af. De kwaliteit van deze VR moet echter wel on point zijn omdat een slechte kwaliteit (net zoals bij de gewoonlijke marketingacties) veelal een averechts effect heeft. Het is dus zo dat VR marketing niet voor een massagroep bedoeld is maar voor de persoonlijkere marketing.
Mogelijkheden voor VR marketing
Wij hebben een tweetal mogelijkheden op een rijtje gezet waarmee u uw marketingmiddelen zou kunnen uitbreiden.
360 graden animatie of video
360 graden video’s maken gebruik van echte mensen. Hiermee kunt u uw presentatie of uw promotievideo extra levendig maken voor de betrokkenen. Animatie is ook een mogelijkheid om te implementeren in een 360 graden video. Mocht uw video dus meer baat hebben bij een animatie kan dit ook gedaan worden. 360 graden animatie wordt veel gebruikt voor productpresentaties en of reclame video’s.
VR game
Het klinkt misschien vreemd een VR game als marketingmiddel maar het werkt in een aantal gevallen wel! Als de juiste balans word gevonden tussen het commerciële gedeelte en het informatieve gedeelte. De ervaring die men meekrijgt draagt ook erg bij een de markbeleving. Hierdoor werkt het goed op beurzen. Het trekt namelijk veel bekijks op een beurs
Interesse?
Heeft u naderhand interesse gekregen in onze diensten en uw eigen VR marketingmiddel. Dan kunt u ons contacteren via https://vr-producties.nl/contact/. Dan gaan wij samen met u opzoek naar de optimaal op maat gemaakt product.