Caterpillar en Scope AR lanceren AR gebaseerd support platform

cat_AR
Caterpillar en Scope AR lanceren een op Remote AR gebaseerd platform waarmee de mensen die met de zware machines van Caterpillar werken, op afstand support kunnen krijgen van een technische supportdienst. Nu is het leveren van technische support van een fabrikant aan mensen die met een product werken niet geheel nieuw. We kennen allemaal het voorbeeld waarin een IT bedrijf bijvoorbeeld "je computer overneemt" om te kijken waarom eea niet naar behoren werkt. Icon

Caterpillar en Scope AR doen het net even anders.

Caterpillar is een van s'werelds grootste machinebouwers, het bedrijf, met een omzet van een krappe $50 miljard per jaar, maakt machines voor bijvoorbeeld de mijnbouw. Scope AR is de partij achter de allereerste echte "Augmented Reality Smart instructions en live support video bellen" (Worklink en RemoteAR) Nu wil het feit dat de grote machines van Caterpillar vaak op redelijk lastig bereikbare en afgelegen plaatsen staan, wat als er nu een storing is en de machine moet zo snel mogelijk weer aan de praat gebracht worden? Het invliegen van een technicus duurt vaak te lang en is ook kostbaar. Wat nu als er een systeem bestaat waar er technische support geleverd kan worden op afstand? Het gaat hier om een totaal nieuwe en interactieve interface voor de mensen ter plaatse en de technici van Caterpillar, met de techniek wordt het mogelijk om snel en effectief kennis en expertise te delen over machines die steeds complexer worden. RemoteAR combineert Augmented Reality met live beeld en voicestreaming en de mogelijkheid tot het delen van allerhande schermen op afstand. Zo wordt het mogelijk om op een simpele, snelle en effectieve manier support te leveren op afstand.   Icon