Virtual reality helpt bij ontwerp McDonalds-restaurants
Hoe lastig is het soms op basis van alleen plaatje een oordeel te vormen? Met virtual reality kan het ontwerpproces van fastfoodrestaurants als McDonalds met bijhorende merchandise aanzienlijk makkelijker en goedkoper.
Het Amerikaanse bedrijf Coates heeft een virtual reality-toepassing gemaakt waarmee de borden en digitale bestelzuilen bij restaurants als KFC, McDonalds, Starbucks getest kunnen worden voordat ze daadwerkelijk in productie worden genomen.
De Coates Group is een speler van formaat voor Quick Service Restaurants (QSR). Vrijwel alle grote fastfoodketens doen zaken met de Coates Groep. In Chicago heeft Coates een state-of-the-art lab. Via de virtual reality-toepassing worden de klanten van Coates als het ware naar het lab geteleporteerd. De restaurants kunnen dan meteen zien hoe hun bestelborden en bestelzuilen er uit zien én hoe ze werken.
Tot nu toe zagen de restaurants pas helemaal aan het einde van het productieproces hoe de zuilen werkten. Hoe vaak gebeurt het niet dat als een product af is, dat je dan pas ziet dat er nog fors wat dingen anders kunnen?
Zeker bij vernieuwende concepten is het van groot belang dat KFC, Starbucks en McDonalds goed zien hoe klanten reageren op borden en zuilen. Snapt de consument het? Wordt er inderdaad meer besteld? Wordt de wachttijd inderdaad korter?