Virtual reality helpt bij ontwerp McDonalds-restaurants

VR-ingezet-bij-ontwerp-mcdonalds
Hoe lastig is het soms op basis van alleen plaatje een oordeel te vormen? Met virtual reality kan het ontwerpproces van fastfoodrestaurants als McDonalds met bijhorende merchandise aanzienlijk makkelijker en goedkoper. Het Amerikaanse bedrijf Coates heeft een virtual reality-toepassing gemaakt waarmee de borden en digitale bestelzuilen bij restaurants als KFC, McDonalds, Starbucks getest kunnen worden voordat ze daadwerkelijk in productie worden genomen. McDonalds zet virtual reality in bij ontwerp restaurants De Coates Group is een speler van formaat voor Quick Service Restaurants (QSR). Vrijwel alle grote fastfoodketens doen zaken met de Coates Groep. In Chicago heeft Coates een state-of-the-art lab. Via de virtual reality-toepassing worden de klanten van Coates als het ware naar het lab geteleporteerd. De restaurants kunnen dan meteen zien hoe hun bestelborden en bestelzuilen er uit zien én hoe ze werken. Tot nu toe zagen de restaurants pas helemaal aan het einde van het productieproces hoe de zuilen werkten. Hoe vaak gebeurt het niet dat als een product af is, dat je dan pas ziet dat er nog fors wat dingen anders kunnen? lindt-coates-group Zeker bij vernieuwende concepten is het van groot belang dat KFC, Starbucks en McDonalds goed zien hoe klanten reageren op borden en zuilen. Snapt de consument het? Wordt er inderdaad meer besteld? Wordt de wachttijd inderdaad korter?

Drive Thru in virtual reality

Coates Group heeft recent voor McDonalds in virtual reality een drive thru gemaakt en getest. McDonalds kon zo klanten laten bestellen en telkens de borden en de zuilen aanpassen. Doel was om een optimum te vinden van omzet en snelheid, maar met maximale klanttevredenheid. Coates heeft een zogeheten Switchboard. Dat ziet er uit als de borden bij de McDonalds met alle gerechten erop. Het grote verschil is dat dit Switchboard heel flexibel kan veranderen. Van McDonalds naar KFC naar Starbucks en weer terug. Volgens Coates is dit het bewijs dat VR niet alleen kan worden toegepast in games, maar dat er ook serieuze problemen mee kunnen worden opgelost.