VR en AR veroveren de entertainment!

De entertainment wereld is altijd op zoek naar vernieuwing en innovatie. Dit komt omdat entertainment van alle tijden is maar de methode vaak verschilt. Door de jaren heen zijn er veel verschillende vormen van entertainment geweest door het innoverende aspect van de branche. AR en VR zijn de volgende stap voor de entertainment wereld. Dit zie je terug in de lancering van de nieuwe games en sociale media. Alles draait tegenwoordig om USP’s. Zonder deze unique selling points ben je namelijk de zoveelste die hetzelfde doet.

Smartphones domineren de wereld, AR plukt hier de vruchten van

De laatste jaren zijn smartphones enorm populair geworden. De smartphones zijn ondertussen gaan concurreren met laptops en pc’s. De smartphone wordt zelfs al meer gebruikt voor Google als desktoppen. Smartphones zijn momenteel zo krachtig dat ze alles kunnen wat een goedkope pc ook kan. Sociale media en gamen wordt ook steeds populairder (helemaal nu generaties er mee opgroeien) en zijn momenteel niet meer weg te denken uit de wereld. AR profiteert enorm van dit enorme gebruik. AR is namelijk enorm makkelijk toe te passen op een smartphone.

AR implicaties op smartphones

AR word op zoveel manieren gebruikt dat vele gebruikers het niet meer doorhebben. De implementatie van AR zit in veel apps. Het meest bekende voorbeeld van augmented reality use is toch wel Pokemon GO. De hype rondom deze game was overweldigend en het spel wordt nog steeds enorm veel gespeeld. Echter zit AR ook in veel onverwachte hoekjes. Zo gebruiken Snapchat en Instagram met hun filters vrijwel altijd gebruik van augmented reality. Augmented reality is dus niet meer weg te denken uit de mobiele wereld!

VR sluipt de entertainment branche in

Je hebt het ons (net zoals vele andere VR-experts) al jaren horen roepen ‘Dit is het jaar dat VR volledig gaat doorbreken!’. De laatste jaren laat de grote doorbraak (bij consumenten) nog op zich wachten. VR wordt echter nu voor de thuismarkt gemaakt en niet meer voor de hardcore gamers of bedrijven. De Oculus Quest 2 is hier het perfecte voorbeeld van. Wij hebben hier laatst ook een review over geschreven (de review: https://vr-producties.nl/de-oculus-quest-2-wat-een-vr-bril/). VR richt zich dus steeds meer op de thuis-entertainment branche en dit komt omdat Facebook eigenaar is geworden van Oculus. De doorbraak van VR zit er dus echt aan te komen! Volgend jaar zal vooral de gaming markt een grote stap maken in de richting van VR.

Interesse?

Heeft u naderhand van dit artikel interesse gekregen in een eigen VR/AR implementatie of een VR film? Dan kunt u ons altijd een berichtje sturen via: https://vr-producties.nl/contact/ en dan nemen wij contact met u op over de uitvoering van een op maat gemaakt product.